about this Blog

After I (more or less) finished my 1966 Volkswagen Fastback the "Volksback", it was time for another challenge, here it is!

Donnerstag, 19. September 2013

rear suspension installed!

Today I attached the IRS trailing arms, torsion bars, spring plates, covers, urethane bushings etc.
I re-indexed the spring plates a little, for a higher spring rate:
Heute habe ich die Schräglenker, Drehstabfedern, Drehstabdeckel, Urethanlager usw. montiert. Die Drehstäbe habe ich um 1 Zahn vorgespannt um eine härtere Federrate zu erhalten: 

right side, readily assembled: rechte Seite, fertig montiert:

left side as well: linke Seite - auch schon fertig:


I used urethane bushings and a lot of grease to avoid any squeaking in the future, we will see if it works out right...
Beim Einbau der Urethanlager habe ich diesmal reichlich Fett benutzt um Quietschgeräusche so lange wie möglich zu vermeiden ...



... again, all fresh or refurbished hardware makes the difference, I like it!
... natürlich sind überall wieder aufbereitete, verzinkt / chromatierte oder kunstoffbeschichtete Teile zum Einsatz gekommen - Ich steh' drauf!

1 Kommentar: